Groeien met je webshop is iets prachtigs. Iets waar je op verjaardagen vol trots over vertelt.
Of… Hoort te vertellen.
Want in je achterhoofd hoor je de boel piepen en kraken. Je ziet de eerste rookpluimen onder de motorkap vandaan komen.
Je huidige webshop heeft je een hoop gebracht, zeker. Maar als je deze 5 rode vlaggen ziet, is het toch echt tijd voor een nieuwe.
????1: De omzetgroei vlakt af
Na livegang werd je snel opgepakt in Google. Je gaf het een flinke boost met Google Ads en advertenties op social.
De eerste jaren leverde dat snelle omzet op, maar inmiddels is die stijgende lijn er wel uit.
Je komt niet meer hoger in Google en alle klikprijzen worden steeds duurder.
Ondertussen groeien concurrenten wel stevig door.
????2: Je webshop hangt van duct-tape en plug-ins aan elkaar
Pluginnetje hier, extra tooltje daar. Dat leek in het begin een goed idee, maar nu? Alle plug-ins conflicteren met elkaar.
Als je aan een touwtje trekt, valt er ergens anders weer wat naar beneden.
Qua snelheid is ie ook niet meer vooruit te branden.
Je wilt wel uitbreiden qua features en testen met nieuwe tools, maar dat wordt dan wéér een plug-in. Dus stel je het maar weer uit.
????3: De klantenservice kan het niet meer aan
Het aantal vragen op de klantenservice groeit sneller dan het aantal orders.
Je hebt geen flauw idee wat er fout gaat en hoe het kan, maar de klantenservice begint het extreem druk te krijgen. Ze kunnen het daar eigenlijk niet meer aan.
Er gaat veel tijd zitten in continu dezelfde vragen beantwoorden.
????4: De achterkant wordt traaaaaaaaaaaaaaag
Hoe meer producten je toevoegt, hoe complexer alles wordt. Het op grote schaal bewerken kost meer tijd, de achterkant van je webshop wordt steeds trager.
Je ziet er steeds meer tegenop om nieuwe collecties te lanceren.
Dat moet toch slimmer en sneller kunnen?
????5: Je webshop vertelt je verhaal niet meer
Je bedrijf is continu in ontwikkeling. Je bent allang niet meer de organisatie die je 3 jaar geleden was.
Je positionering verandert: op basis van hoe je zelf in de wedstrijd staat en de feedback die je van klanten krijgt.
Maar ondertussen zit je nog steeds vast aan dat oude stramien. Je kunt je verhaal niet meer kwijt.
“Dit klinkt verdacht veel als mijn webshop”
Herken je een of meerdere punten? Dan lijkt het me goed dat we kennismaken. Want volgens mij ben je toe aan een nieuwe webshop.
Tijdens dat proces komt een hoop op je af. Keuzes die je waarschijnlijk nog nooit gemaakt hebt en vraagstukken waar je niet direct aan dacht.
En hoe vind je de juiste webbouwer voor de komende jaren?
Ik begeleid je bij het maken van de juiste keuzes. Eerst 1 stapje terug, om daarna 3 sprongen vooruit te maken. Laten we beginnen met een doordachte strategie voor jouw nieuwe webshop.